Kort om mina senaste år.



torsdag 31 maj 2012

Jag är värd att satsas på!

Jag antar att jag ska vara väldigt glad idag, och tro mig det är jag. Men ack så många om och men innan jag är där. Man har efter djupa diskussioner i Lund kommit fram till man är villiga till att försöka operera bort mina två metastaser i levern. Men där är många om innan dess. För det första sitter båda två illa till, vilket kan försvåra det mycket och sedan måste man veta att jag svarar på behandlingen och sen räcker det inte med dessa fem gånger utan jag måste fortsätta när jag kommer hem från Barcelona. Det ville jag inte, det tar ju dessutom på krafterna inför en operation. Man måste se så jag svarar på behandlingen och att jag inte fått några nya metastaser eftersom man är lite vag i bedömningen efter lungärren och att det är för tidigt att säga ännu att operationerna lyckats helt. Så, javisst finns där mycket positivt men långt ifrån säkert på något sätt. Men visst kommer jag fortsätta tro att även denna operation ska bli av, precis som jag trott om alla de andra. Ett av huvudargumenten till att man är villig till att försöka är för att jag efter så här lång tid fortfarande lever och att det visar på att jag svarar på behandlingar och kanske trots allt är värd att satsas på. Tror faktiskt att de var de orden som gjorde mig mest glad idag. Lite konstigt, kanske borde haft tvärtom effekt, men inte på mig. Tre långa år med en evig kamp varje dag måste få leda till något positivt, eller...

2 kommentarer:

  1. Hej, Vill bar tipsa om en behandling som just nu bara finns som studie i Sverige, men som görs privat i London. IRE, eller om du söker på Nanoknife. Kanske kan passa just dig? Jag har kontakt med en kirurg i London som utför behandlingen där. Man har behandlat levermetasteser med den här metoden, och har nu även börjat på andra typer av cancer.Metoden fungerar även på tumörer som sitter nära blodkärl tex.
    http://www.dailymail.co.uk/health/article-2124221/3-000-volt-jab-shrunk-inoperable-cancer-half.html
    Hälsningar Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack, mycket intressant. Det ska jag helt klart kolla upp och höra mera om det kan bli aktuellt för mig.

    SvaraRadera