Kort om mina senaste år.



onsdag 21 september 2011

Bästa nyheten!

Har varit hos kirurgen idag. Kan ni förstå hur jag känner det idag? Man har fått bort hela tumören. Man har hittat spår av körtlar som varit attackerade men som gått tillbaka av cellgifterna. Man har stannat cancern. Man har opererat bort cancern. Kan man få bättre besked. Gissa om jag är glad efter hela denna resan och alla fighter jag tagit med alla möjliga och omöjliga personer. Alla behandlingar, operationer och jag vet inte allt. Man bestämde på konferensen att detta avgjorde att jag inte behöver en ny behandling med cellgift. Men jag ropar inte hej, förräns jag varit hos min onkolog på tisdag. Jag vet att man ibland ändrar sig. Men det ska jag inte tänka på idag.
Man är fortfarande osäker på om det är metastaser jag har i lungan eller inte. Man ska göra en ny CT PET röntgen och kallelse ska komma snart. Sedn blir det ny konferens och ny återbesökstid och så får vi höra. I vilket fall om man är osäker då också kommer man göra en provtagning innan man bestämmer om operation.  Men operation av lungan har jag hela tiden räknat med och gör fortfarande. Det förändrar bara tiden för min återhämtning och så. Men helt klart vill jag ha bort det om det är metastaser.

Idag ska jag bara njuta av beskedet och göra det fram till tisdag. Så får vi höra vad som händer då.

2 kommentarer:

  1. Blir jätte glad för din skull Karin,njut nu av beskedet och jobba på att återhämta dig
    Kram Marie.

    SvaraRadera
  2. Hej,

    oh vad underbart. Jätteglad för din skull!

    Kram
    Farmor UllaBrith

    SvaraRadera