Kort om mina senaste år.



tisdag 20 september 2011

Vad är tid?

Imorgon är det fyra vekor sedan jag blev opererad. Tid idag är något märkligt. Dagarna går vare sig fort eller långsamt, de bara försvinner. Man säger att vi med "cancer" måste lära oss att leva i nuett. Det ska väl alla göra i och för sig. Men mycket  kretsar sig kring tiden, eller vilken dag det är. Vad proverna ska visa. Blir röntgen jobbig med sköterskor som ofta har svårt att sticka en. Kommer jag få fler behandlingar eller blir det uppehåll. Visar bilderna positivt besked. Ja, tankarna är många och visst önskar man att det varit enklare att slå dem ifrån sig, men tyvärr, så är det inte. Kan själv känna att för mycket kretsar kring dessa frågor och att man måste fokusera på att hitta annat att tänka på. Oj, vad detta blev negativt. Det var inte meningen. Fick en påminnelse idag om att det är september och den tid jag ska vandra Santiago de Campostella nästa år. Dags att börja fokusera på att röra sig och förtränga tröttheten. Den blir inte bättre av att man vilar och sover. Jag tror mer på frisk luft och motion. Det gör fortfarande, förvisso, ont när jag går men numera är det en smärta man kan stå ut med och det gör ingen skillnad om man går lite längre, det gör inte mer ont för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar