Kort om mina senaste år.



lördag 3 september 2011

Ännu en lyckad operation!

Operationen gick bra! Jiippii!!!! Den inte bara gick bra den gick över förväntan. Hur kan man ha sådan tur två gånger om. Jag menar, min leveroperation var det inte många som trodde  skulle gå vägen. Men det gjorde den.

Kvällen innan operation fick jag ett långt, långt svart streck draget på magen hur jag skulle bli snittad. När jag vaknade upp efter narkos och började förstå vad som hänt blev jag mäkta förvånad och var tvungen att titta flera gånger om det verkligen var sant. Allt såg så bra ut att man klarade att göra hela operationen med titthål. Visst är de fantastiska! Jag har ett litet, litet, minimärke vid naveln ett dränage (mycket litet) och såklart stomi på magen. Det gör att jag kan hämta mig snabbare. Men mentalt är jag tagen. Kroppen har lite ont men, går över. Jag är överväldigad.

Nu väntar vi på provscar som kan ta upp till två veckor. Sedan blir det kirurgmöte. Antingen får jag cellgift eller kan man gå rakt på lungoperation. Jag vet det är en bit kvar men det känns så bra.

Tyvärr är jag för trött för att berätta allt som hänt men jag lovar att komma med mer detljer kring min sjukhusvistelse. Ja g höll på för mycket här hemma igår så dagen slutade med att jag fick lite feber. Det har gett en större utmattning idag. Men jag kommer igen.

1 kommentar:

  1. Karin! Helt fantastiskt bra, nu måste Du inte vara för hurtig, gäller att ta vara på tiden o vila. Jag gläder mig med Dig.

    Carpe diem Margit

    SvaraRadera