Kort om mina senaste år.



torsdag 29 september 2011

Mammografi

Idag var jag och gjorde mammografi. Som om det inte räcker med alla mina vanliga sjukhusbesök! Men det är klart att man gör när det erbjuds och jag skulle aldrig våga inte gå. Men min nyfikenhet fick mig att fråga om det fanns något som man inte såg på CT PETen som skulle kunna visa sig denna röntgen istället. Om jag förstod det rätt så var det inte troligt men att det var ett bra komplement och det var ju ett mycket diplomatiskt svar.

Fick kallelse till återbesök hos kirurgen den 19 oktober. Det var ju ok, fem dagar efter röntgen. Hade ju tänkt ändra dag men efter att pratat med min onkolog, som tyckte att jag ändå inte skulle tidigarelägga det pga jag hade haft mycket feber och inte helt bra värden, bestämde jag mig för att låta bli. Hon menade att detta skulle kunna förändra bilden av min röntgen och det vill jag ju inte, i synnerhet om det skulle bli till det sämre. Har jag tur dröjer det inte så länge till man kan remittera mig till Thorax. De vill ju ända ha dessa bilder från CT PET en så det är ju bara att som vanligt fortsätta vänta. Har fortfarande en hel del återhämtning att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar