Kort om mina senaste år.



måndag 12 september 2011

En del frågor

Känns skönt att få komma till en stomisköterska imorgon för hur det än är så har jag massor med frågor jag vill ställa. Jag vet inte vem av dem det blir men hoppas på Kirsten som jag känner mest förtroende för men jag tror inte det går att bestämma. Var med om en del konstiga saker när jag frågade runt när jag var inlagd. Det slutade i alla fall med att jag bara helt kategoriskt informerade att hon och vi inte befann oss på samma vågläng och alltså kanske vi inte skulle fortsätta vår diskussion. Vet att det sedan var meningen att hon skulle komma in och prata med mig samma dag jag åkte hem men det blev ändrat till Kirsten i sista stund. Det var inte så att jag hade något emot henne men jag tyckte inte att vi hade samma uppfattning. Hur uttrycka detta för att man inte ska missförstå. Om man vill lära sig något och får till svar att jag inte behöver tänka på någonting för jag kan leva utan denna vetskap. Det tyckte jag var lite kortsynt. Men det är vad jag tycker. Nog om detta. Får vänta till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar