Kort om mina senaste år.



tisdag 13 september 2011

Klarhet kring stomin

Sådär ja, nu har jag gjort besöket hos Stomisköterskan Karin. Det funkade i alla fall och jag fick en massa hjälp. Fick konstaterat att det inte var en inflammation men att det släppt lite på höger sida och det var detts som gör så ont. Fick någon extra ring att sätta på som skall hjälpa mot det och om några veckor ska det vara läkt. Lite mer för mig att pilla med men det kan det vara värt om jag bara blir av med det onda. Fick dessutom någon extra "trasa" att rengöra området med så det inte är så rött. Glad blev ju jag. Känns alltid bättre när man vet vad det onda beror på och att det snart skall försvinna. Hon kollade även mina stygn och det såg bra ont. Imorgon ska de väck och då ska det göra mindre ont och jag kan mest troligt börja med mycket längre promenader, jiiipppiii!!!! Som jag saknar dem. Som det är nu tar det mig en halvtimme runt kvarterett och sen är jag helt färdig för det gjort så ont. Vi får väl se imorgon. Lite kinkig är jag fortfarande med att stygn och så som ska tas bort så jag får väl proppa mig ful med smärtlindring. Och på tal om smärtlindring måste det bli samma sak ikväll. Vi (vi i Leva Livet) ska gå på operagrillen och äta middag ikväll och därefter gå på genrepet av Les Miserables. Det ska klart bli jättekul men skuggas lite av hur jag vet att man blir efter att ha suttit still i flera timmar. Måste nog ta min sittring med för säkerhetens skull. Kul, kul ska det bli inte bara mat och teater utan att vi blir riktigt många "tjejer" som träffas och vi brukar ha enormt trevligt tillsammans och det ser jag fram mot.

2 kommentarer:

  1. Hej,

    läser din blogg varje dag.
    Önskar dej en trevlig kväll.

    Kram
    Farmor Ulla-Brith

    SvaraRadera