Kort om mina senaste år.



lördag 10 mars 2012

Allt som vanligt igen!

Allt är som vanligt här hemma. Börja med att ringa telefon samtal och undra var mitt läkarintyg tagit vägen som jag blev lovad skulle skrivits ut och skitas till mig i månadsskiftet. Såklart var detta inte gjort. Allt var iskrivet men ingen signatur på. Men om jag inte får pengarna denna månad så finns det inget att betala mina räkningar med. Ingen som brys sig om det. Samtidigt som man säger att det inte är bra för cancerpatienter att behöva tänka på sin ekonomi också. Det är ständigt ett orosmoment såklart. Kanske blev det gjort igår och kanske blir det gjort nästa vecka, under tiden kan jag bara vänta. Kul nästan jämnt...
Det halvdissiga vädret är också sig likt. Har varit skänt med sol och lite ljusare dagar. Det gör mycket för oss alla i synnerhet nu vid denna årstid. Och ikväll är det Melodifestivalen. Det är många veckor till man kommer fram till slutsången, och ett farligt jippo på vägen. Är det vekligen bra det här för den "verkligt seriösa" låtskrivare?
Har gått ut runt kvarterett med Selma idag, det kändes riktigt bra att klara av det och lite rossel i luftrören åkte upp som verkligen behöver komm ut ur min kropp. Nu får jag börja gå lete mer för varje dag och arbeta med lungorna så jag klarar vänstra lungans operation också. Hoppas jag slipper något bakslag här, men det ska jag inte räkna med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar