Kort om mina senaste år.



fredag 9 mars 2012

Lite av en chock när man minst behöver det!

Hemma, hemma, underbara hem. Så mycket bättre allt känns när man kommit hem.
En timme innan jag skulle åka från sjukhuset igår kom min läkare in och prata med mig. Det blev lite av en chock för mig för det visade sig att jag inte hade sex metastaser utan fem metastaser och en ny huvudtumör. Alltså lungcanser men fortfarande samma sort som ändtarmscancer. Professorn sa jag inte skulle bry mig om det att den är borta i vilket fall som helts och det var riktigt tur att jag valt operation för annars hade man nog alldrig hitta det. Han tyckte jag hade tur i oturen. Jag hoppsa verkligen att han har och får rätt. Även om han säger att jag inte ska tänka på det är det inte så lätt. Tänker om det kan ha andra följder och i så fall vilka. Hoppas min svenska läkare kan säga sitt också och om hon har en logisk förklaring till det. I vilket fall skulle ett fall som detta vara mycket ovanligt och inget har förändrats vad gäller operation av vänstra lungan annat än om det visar sig att det är mer än tio metastaser får man göra op på ett annat sätt redan från början. Hoppas verkligen inte att det ska bli så. Är det inte det ena så är det det anddra. Hela tiden något, aldrig kan man var riktigt glad. Det finns alltid en oro där bak i huvudet som ligger och gnager.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar