Kort om mina senaste år.



måndag 5 mars 2012

Ingen lymfspridning!

Idag i förmiddags var jag på den administrativa sidan och försökte få lite hjälp med ekonomin men en i och för sig mycket trevlig man, men tyvärr inte så engelsk kunnig som jag behövde. Men med min dåliga tyska och hans ännu sämre engelska lyckades vi till sist förstå hela situationen över var vi låg till. När jag kom till mitt rum hade jag så ont i mitt sår att jag höll på att svimma. Detta leder mig osökt till att jag klart inte kan åka hem imorogn, vilket klart inte heller läkaren tyckte. Det får bli som bokad innan på torsdag och hemma på fredag. Hade inte kommit ens så långt som till stationen innan jag fått ta mig tillbaka annars. Jag ska transportera väskan på centralstationen också, men tror jag kommer vara tvungen att vänta på Emelie för att baxa upp den. Men vi får se. Det finns många vänliga själar där ute som trots allt är villiga till att hjälpa till. Egentligen är det bara det att den ska upp för en rulltrappa och sedan ner en annan sen kan man oftast bara rulla den på Öresundståget.
Har dock forsatt med andningsövningar och tycker jag är riktigt duktig. Dagarna går fast man inte gör allt för mycket. Men det mest positiva är ändå att läkaren meddelade att man tagit alla metastaser i höger lunga och att det inte spridit sig till lymfsystemet och det är riktigt positivt. Det innebär att man kommer gå rakt på med höger lunga utan att först kolla i loungsäcken först också. Man tror inte den kommer bli jobbigare för mig än den vänstra annat än att jag kommer vara mera tagen från denna operaton nu och det känns också bra för mig att veta. Nu vill jag bara ha det gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar