Kort om mina senaste år.



söndag 18 mars 2012

Till slut tog jag mig samman

Igår tog jag mig samman och började läsa om lungcancer. Jag var inne på flera information sidor som jag ändå litar så pass mycket på att jag tror det är hyfsat rätt allting. Men framför allt säger alla tre sidorna samma sak. För att man ska kunna bota lungcancer måste man i princip operera bort tumören. Eftersom man oftast inte upptäcker denna cancerform i tid är det sällan  man kan bara klara av att bota med bara det utan ofta nog blir det både strålbehandling och cellgifter som komplement. Men i de fåtal fall man hinner innan spridning av metastaser ska det ändå räcka. Så i detta fall verkar det som prof. Passlick i Freiburg ändå har rätt. Jag ska inte behöva oroa mig över att man fann lungcancern i högerlungan. Sedan bör man nog veta lite mer om resultatet på vänsterlungan också innan beslut om mera behandling i detta syfte är nödvändigt. Såklart hoppas jag verkligen att det inte ska behövas mera åtgärder utan räcka i botande syfte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar