Kort om mina senaste år.



torsdag 8 mars 2012

Klar för avfärd!

Stygnen är nu borta en underbar sköterska bara tog bort dem och brydde sig inte ett dugg om hur rädd jag var. Hon bara sa "såja nu tar ve dem" och så klippte hon två gånger, visa mig tråden. Trodde jag skulle svimma men då åkte sängen ner och jag undra varför. Hon skratta och sa det är färdigt. Men jag har inte känt något ju!!! Så tramsig man (jag) kan vara då.
Snart är allt packat och klart och sen är det bara att vänta på tåget som inte går förrän sju ikväll. Kommer bli en lång dag och lång natt men sen är jag hemma. Lite ledsen för jag läst ut en superbra bok igår. En bok som jag lånat av en snäll svensk som tänkt på oss andra, skriven av Åsa Lantz. Den kan jag varmt rekommendera. Även om jag verkligen inte gillar deckare och man kan nog säga att lite av en sådan var det. Svårt att med en gång hitta en lika bra bok. Får se om Haruki Murakami kan få mig fast under dagen. Hoppas nu mest på att jag ska få hjälp med väskan, för det är den som är problemet.

1 kommentar:

  1. Väskan kommer säkert inte att bli något problem. Leta upp någon ur tågpersonalen, det brukar alltid stå någon på perrongen, de lyfte utan utan knot upp min tunga väska på tåget. Snälla medpassagerare hjälpte mig sedan i Köpenhamn med att lyfta av väskan. Ha en trevlig resa hem.
    Hälsningar
    Christina i Malmö

    SvaraRadera