Kort om mina senaste år.



söndag 4 mars 2012

Dumma, dumma mage!

Nu har jag gjort det igen. Allting verkar så bra så bra och då tycker jag att varför hålla på här och fjanta, lika bra att komma igång med en gång. Inte för jag sprang världens maratonlopp. Men jag gick två promenader. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Det kändes så bra. Andningen var ännu bättre än dagen innan och idag så gott som helt återställd. Jag gör mina öveningar och blåser i mitt lilla blåshorn en gång i timmen. Tänker på att andas och ja, allt jag fått lära mig hittills. Men likväl vaknar jag upp i morse och vet med en gång att nu tog jag i för mycket igår. Detta hade man kunnat bota med smärtstillande och utan att jag sa så mycket kom sköterskan in efter ronden idag och bara byta ut medicinen, som om de gissade bara på att se mig att jag hade mer ont. Så nu är det tillbaka på lite starkare igen. Det var ju inte så jag tänkte mig det. Men så det blev. Och återigen fantastisk personal som bara läser av en. Största problemet jag ändå har idag är att jag har fått en massa Movicol för magens skull. Den har aldrig krånglat sedan tarmoperationen, men klart den oponerade sig efter op denna gång och nu har jag fått för mycket. Jag har så ont i min mage att jag knappt kan gå ens till toaletten. Och värre blir det under hela dagen. Kan bara ligga och det är det sista jag vill. Klart jag trotsade magen och bestämde mig för att nu ska du allt få tåla i alla fall en kortare promenad. Tur här finns bänkar i parken för jag klarade bara 50 meter åt gången. Det blev en mycket kort promenad och kort stund ute. Så tråkigt! Nu hoppas jag inte det ska vara magen som krånglar och tvingar mig till att behöva stanna längre än jag måste för lungornas del. Men det är klart sådant här som händer efter allt min stackars mage varit med om, det har alltid varit mitt svaga ställe i alla år.
Nu ska det bli skönt att det blir måndag, här är rent för dött under helgen. Det blir klart så eftersom jag inte har besökare annat än på Skype. Tack och lov att det finns möjlighet till Internet så jag kan prata med familj och vänner på det sättet i alla fall, det blir ok då.                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar