Kort om mina senaste år.



tisdag 27 mars 2012

Konstig kontrast!

Förstår inte riktigt varför men den kontrasten jag fick vid röntgen besöket igår har gjort min mage totalt i olag på alla möjliga sätt. Det stod i och för sig på pappret att det under samma dag kunde vålla en del problem och att man bör se till att hålla sig helst hemma men i alla fall i närheten av en toalett. Men det har gått två dagar nu. Plus att jag mådde dessutom illa hela förmiddagen. Det stod det inget om, men jag antar att det ändå är en fortsättning därifrån.
Tiden för mitt läkarbesök är nu ändrat till efter jag kommer hem men med tur så ringer hon till mig i denna veckan. Antar (fortfarande) jag kommer få tillbringa min tid på fredag med detta. Jag vill ju förtvivlat gärna få veta röntgen svaret.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Hur mår du? Måste verkligen säga att Du är fantastisk!
    Jag har läst på dina tidigare inlägg, men hittar inte när/hur du upptäckte metastaserna i lungorna? Är lite nyfiken bara. Själv har jag tarmcancer och metastser i levern. Vet ej om det går att operera eller ej, Cellgiftsbehandlingen gick väldigt bra de två första omgångarna, men nu sist hade det inte tagit alls. Tror att det beror på hur det går om de byter cellgift. Tror det kanske blir operation om det ger bra resultat, annars vet jag faktiskt nte. Jag tänker också söka mig utomlands om jag inte får opereras i Sverige. Tack för att du delar med dig. kram U

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, Det konstiga var att man egentligen sett det sedan första gången man röntgade mig men de var mycket små då. Men ingen sa något till mig. Det var först när jag kom till Paris som jag fick veta det och då frågade jag mn läkare här i Malmö om det som bekräftade det. Hör av dig om du har några frågor som jag kan hjälpa till med. Karin

      Radera
  2. Hej!
    Jag är journalist och skriver just nu om mag och tarmsjukdomar på Aftonbladet.se. Om aftonbladet vill så undrar jag om du vill ställa upp på en intervju om din ändtarmscancer och din operation och hur du lever med sviterna av det idag?

    Mejla gärna mig på
    jessikadevert@hotmail.com

    Allt gott
    Jessika

    SvaraRadera