Kort om mina senaste år.



torsdag 29 mars 2012

Sjukhusen börjar ta hutlöst extra betalt för allt.

Igår hade jag en lite jobbig och irriterande dag men ont i rygg och mage. Jag förknippar allt med njurarna för det känns som det kommer fr¨ån de trakterna. Tänkte om det inte gick över till idag skulle jag åka in akut, för hur kul är det att bara kunna ligga ner. Kunde inte stå upprätt igår. var tvungen att sätta mig efter en kort stund och helst lägga mig ner för att det skulle försvinna helt och hållet. Men när jag vaknade i morse hade magondat försvunnit medan det molar i ryggen.
Sekreteraren på onkologen ringde mig idag och sa att jag ville ändra tid till läkarbesök, vilket ju egentligen inte stämmde längre eftersom jag gjorde det för några dagar sedan. Jag passade på att fråga henne om hon kunde hjälpa mig att skicka hem min journal till mig, vilket hon kunde om jag betalade för det!!! Men hallå, det är ju MINA papper. Det är mig det handlar om, ska jag betala för det! Måste säga att jag tycker det är hurlöst och synnerligen oförskämt att komma på idén ens att vi ska betala för det. När jag säger att de gärna kan skicka det på mail till mig, ja, då får man inte det hur mycket jag än går med på det. Sen kunde hon inte garantera att jag skulle ha det inom två veckor eftersom skukhusposten kunde tydligen vara opålitlig!!! Det också`??? Nästa sak jag ville var att höra om hon kunde hjälpa mig att få CD skican på min CT röntgen, och då svarar hon helt vänligt att visst kan hon det och gissa om jag blev glad. Men säg den lycka som är bestående. Det tar bara 15 minuter så ringer hon igen och säger att det går inte för skican är inte klar. Hon ger mig tel nr och ber mig ringa dit själv och försöka få dem till att mjukna lite genom att försöka förklara att jag verkligen behöver dem till imorgon för jag ska visa den tyska läkaren dem. Nåja, denna sköterska jag ringer till är mycket bestämd med att jag absolut inte kan få den förrän hennes överläkare godkänt bilderna. Hon ska fösöka få honom att göra deta till imorgon kl 12 och har jag tur säger han ja och har jag otur säger han nej. Snälla, håll tummarna, jag vare sig orkar eller vill ställa till med en cirkus imorgon för att få skivan som jag tycker även det att det är min egendom, för det är mig den visar. Inte att förglämma om jag för skivan måste jag betala 250 kr i kontata (viktigt) pengar. Så ni här i Sverige som säger att utlandet bara vill tjäna pengar på att vi ska komma till dem, sluta med det, det är absolut inte billigt här i Sverige. Vi får betala dubbelt upp för oss vi med. Och visst ser man till att ta betalt här med.
För att avrunda alla tokigheter gick jag sedan för att hämta ut min SJ biljett på deras kontor vid Centralstationen. Enligt personalen kom numrena huller om buller så mitt nummer jag tog gälldes inte. Ojdå, men ett sånt system kan man ju inte ha. Om det nu var så att hon skulle haft rätt i det hela. Jag tror snarare det var hon själv som inte klarade ut att trycka inrikes, utrikes och ett tredje alternativ de hade. Eftersom jag skulle utrikes hade jag klart tagit ett utrikesnummer och hon svarade mig rätt snäsigt att om jag skulle hämta ut en biljett kostade det minsamm 30 kronor om jag ville ha biljetten av henne. Det var då jag förstod att hon inte riktigt hade koll på vad hon gjorde. Snacka om att vara snurrig och snacka om att förvirra sina kunder och bemöta dem på otrevligt sätt. Vi får hoppas det var henens första dag på jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar