Kort om mina senaste år.



fredag 15 april 2011

Ibland har man tur...

Idag ringde de från röntgen. Yees, ett återbud på onsdag. Istället för den 2 maj blir det PET röntgen den 20 april. Trodde det löst sig med detta och att jag skulle kunna få cellgiftsbehandlingen i början på veckan därpå. Detta visade sig nästan omöjligt. Fick lämna avdelningen med ett vi får se vad som händer. Efte två timmar ringde man och sa att det blivit återbud på tisdag efter påsk, den 26 april. Perfekt. Min läkare vet om att jag fått tidigare tid och har satt upp mig till konferensen den 2 maj istället. Känns oerhört bra ur alla aspekter. Behandlingen blir skjuten på en vecka och det känns ok. Det kan ju vara så annars också att värdena är så dåliga att man skjuter behanldingen en vecka. Jag slipper vänta lika länge och det kan aldrig kortas ner tillräckligt. Ibland ska man ha tur, även om jag inte kan tycka att detta ska vara tur utan en självklarhet för alla, men jag är enormt tacksam och hemskt glad att man gjort allt för att det ska vara bra för mig idag. Idag är en positiv dag!

TACK alla inom sjukvården för allt ni gör för oss patienter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar