Kort om mina senaste år.



onsdag 27 april 2011

Vad gör man åt onaturlig glömska?

Har klarat behandlingen bra denna gång. Har fortfarande kvar pumpen dock. Den tar vi bort imorgon vid ettiden. Men jag kommer ihåg att jag tyckte det var ok förra gången också när man drog ner det till 50%. Sista gången jag fick denna behandling var jag så, så dålig att jag bara längtade efter att få sluta. Då var jag klart uppe i 100%.  Det kom som en befrielse när min läkare sa att det var sista gången. Men jag går inte och tänker på detta men jag är lite orolig för hur jag skall orka klara både cellgift och student. Har räknat ut att det kommer bli tre gånger till innan Dagen och då är jag rätt trött på den. Men mår jag bara ok så går det säkert.

Går omkring med en ständig tryckande huvudvärk. Precis som huvudet var inpackat i något tungt skal. Vill bara att det skall försvinna för jag vet att det är detta som gör att jag har så svårt att koncentrera mig till fullo. Det som gör att jag glömmer en massa och förlägger allt jag bara kan bli av med. Tappar liksom fokus och jag hatar det. Önskar jag kunde träna mig till att det skulle bli bättre. Ibland berättar barnen ett minne för mig som jag borde komma ihåg. Då får jag samla alla mina krafter och verkligen fokusera på bara detta och så ploppar det upp små, små bitar och efter ett bra tag om jag har tur kommer allt tillbaka till mig. Har jag otur har det bara försvunnit från mitt liv. Funderar mycket kring detta just nu. Undrar om det beror på att jag för två år sedan fick en kollision i hjärnan som inte vill lossna och hur man kan ändra det. Hjälper bättre sömn och i så fall hur kan jag få mig själv till att sova bättre. Kondition vet jag hjälper men jag kan inte börja på gym ännu och promenerar i det härliga vädret varje dag minst en timma gör jag. Hjärngyma behöver jag men när man inte kan koncentrera sig är det svårt att börja. Känner att jag måste hitta en lösning på det. Någon som har ett bra förslag eller varit med om samma sak? Nu pratar jag inte om vanlig glömska.

TACK för ännu en härlig sommardag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar