Kort om mina senaste år.



söndag 10 april 2011

Våryra!

Har fått rådet att röra mig mera för att inte fötter och händer skall bli så avdomnande och elekrtiska som de kan bli till och från. Måste säga att jag i alla fall denna omgång av behandlingen tycker att det stämmer. Har varit ute och gått en hel del i det fina vårväder vi har. Dessutom har jag försökt plocka och göra iordning skåp och "samlingsplatser" jag/vi skaffat här hemma. Känner mig riktigt nöjd med mig själv. Dessutom har en ihållande, tung och tråkig huvudvärk börjat släppa. Känns som det skulle kunna bero på ihärdigt arbetandde. Det är som vanligt nu. En bra vecka, en dålig, en bra vecka och sedan en dålig. Oh, vad jag längtar efter att kunna vara igång som vanligt. Nu får jag skaffa mig ett annat mission. Måste bli att få vårt hem riktigt skinande dammfritt och vackert. Nåja, sådana här ryck är ju tyvärr oftast inte långvariga men lite varje dag så kommer vi långt. Jag är glad att vintern ligger bakom oss nu. Även om det bara är april och vi vet att det kan komma en köldknäpp så är det här vädret så mycket bättre under min behandlingstid.

Mina promenader blir längre och snabbare. Min rygg blir rakare och starkare. Idag har jag även märkt betydligt mindre av min operation. Känns fantastiskt och äntligen som att jag tror på dem som säger att det onda kommer släppa. Har böjt mig ner utan att det har blivit helt stopp. Tre månder har jag fått höra att det kan ta innan det är ok. Jag förstår att der är individuellt men som riktmärke. För mig känns det som en evighet sedan den 17 februari. Nu hade jag tänkt börja på gym. Detg går alltså inte än på ett tag, suck. Tänkte även börja på sumba men även det får vänta ett bra tag. Men det kommer. Jag jobbar mer och mer på att få igång kroppen inför min vandring, Santiago de Campostella. Men även om det är långt fram ska det dessförinnan bli en del operationer och det kan aldrig vara fel att komma i bra kondition igen. Min andning börjar även den att hämta sig och jag kippar inte efter luft så ofta. Kommer numera bara när jag gör något okontollerat och snabbt.

På tisdag har jag fått en ny röntgentid. Det gick fort. Hoppas den andra kommer imorgon och att tiden blir under denna vecka med. Då blir det behandling nr två under påskveckan. Nu ser jag ju inte fram mot den men jag vet jag måste och ju snabbare och fler veckorna går ju snabbare är jag en operation. Operationen ser jag inte heller fram mot men ju snabbare operationen kommer ju snabbare kan jag bli frisk. Att bli frisk ser jag fram mot. Så oerhört mycket att det inte går att ens komma i närheten av att beskriva.

TACK våren för att du är så underbart vacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar