Kort om mina senaste år.



onsdag 13 april 2011

Idag kom röntgen kallelse nr 2

Grrr...Ja, till sist kom då en bekräftelse på att jag fått en kallelse till nästa röntgen. PET undersökning med datortomografi. Gissa när? Den 2 maj!!!! I min almenacka blir det fyra veckor och inte inom två, som min läkare förordnade. När jag såg datumet trodde jag det var ett första april skämt. Nu ska jag först vänta på denna dag, sen ska min läkare få svaret, sen ska teamet boka ny datum för att gå igenom mitt "case", seeeennn får jag besked. Har jag tur blir det innan semestrarna. Jag bara menar att svaret från denna röntgen kommer styra hela min framtid: blir det någon mer operation eller tillbaka till palliativ vård. Snacka om att man leker med döden. Fattar ingen i vården att vi cancerpatienter inte mår bra av all denna väntan, eller är det just därför man gör så här. Vi har ju inget att sätta mot. Nu blir det i alla fall en ny behandling på tisdag. Så ska jag tjata mig till att man tar upp mig på konferensen den 9 maj (antar de har en då, eftersom det ska vara varje måndag) och att jag får en tid till henne dagen efter. Är det någon som tror på det? Men en sak lovar jag, jag kommer göra allt för att det blir så. Jag har tröttnat på att bli hönsad med. Man åker upp som en sol och ner som en pannkaka och nu är jag bra platt... Jag är så glad att jag har kvar min tid hos professorn i Paris för just nu känns det som nästa operation kommer bli där. Inget jag i ärlighetens namn har något emot. Läkarna är suveräna. Kanske ska jag ta en snabbkurs i franska :-)

TACK för att jag fortfarande har förståndet kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar