Kort om mina senaste år.



lördag 30 april 2011

Valborgskväll

Så är det vår nu. För mig står Valborgsmässoafton för vår och ljus. När man söker efter betydelsen får man lite otydlig förklaring om varför vi firar dagen. Man pratar om häxor och sånt men för mig är det lite diffust och inte helt säkert så jag väljer att tro att vi firar våren och ljusets ankomst.

Vi var nere i Malmös stora fina park, Pildammsparken för att se brasan tändas. Det blev lite kallt efter ett tag, även om dagen varit underbar. Tror det blev lite för länge för mig också. När vi gick hem kom det att  sticka till i min snart fullvuxna lever. Riktigt rejält. Vet inte vad det beror på och när jag nu håller mig stil försvinner det onda men så snart jag rör mig kommer det tillbaka. Kan ha varit kyla, kan ha varit hårt underlag eller att jag suttit fel. Kanske kan det vara för att jag istället för att bära vår picnic korg tog med mig cykeln och ledde den hem. Nåja, bara det försvinner till imorgon så är säkert ingen fara skedd.

TACK alla underbara människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar