Kort om mina senaste år.



måndag 11 april 2011

Väntar på röntgentid

Väntar fortfarande på tid till den andra röntgen. Inte ska det väl behöva ta så lång tid att bestämma. Är det inte bara att se i en kalender, konstatera att här finns en tid enligt önksemål från läkaren och så vips går brevet ut till patienten. Borde vara så enkelt tycker jag. Jag vill ju veta. Det är ju inte vilket besked som helst, som den här undersökningen ska ge. Nu är det bara fyra dagar kvar på denna veckan och på fredag måste jag ta prover om det ska bli någon cellgiftsbehandling på tisdag. Påskvecka nästa vilket innebär om det inte kan bli på tisdag så skjuts det upp en vecka. Jag ska ju numera ha en pump på mig i 44 timmar och det innebär att den ska plockas bort av personalen på torsdag. Långfredag jobbar inte dagpersonalen och det innebär att ingen kan ta bort pumpen på fredag. Så det är nog lika bra att redan nu räkna med att nästa behandling blir efter påsk.

TACK för en underbart solig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar