Kort om mina senaste år.



lördag 11 december 2010

God bättring önskar jag dig...


I Barcelona är det nu varmt och skönt! Inte alls som här i Malmö där
vi just nu bara mest har slask och blåst.

Igår fick vi veta att Kjell Broberg som i onsdags blev opererad i Paris nu har vaknat till och att han efter omständigheterna mår bra. Härligt att höra! Nu hoppas jag att du skall återhämta dig i lugn och ro och att återhämtningen blir utan problem och att du snart skall kunna komma hem och vara med din familj. God bättring önskar jag dig av hela mitt hjärta!
Äter numera Alvedon var fjärde timme. På så sätt har jag kunnat gå ut med Selma lite. Jag har tagit henne till hundrastplatsen på Limhamnsfältet där vi stanna någon timme. Jag tror hon sprang konstant hela tiden. Jag linka efter men det var skönt att komma ut i luften och det var skönt att röra på sig. Min tå är fortfarande lika svullen och det kommer den säkert vara flera veckor till men jag önskar att det inte skulle göra så ont.
Ni som inte gillar Idol fortsätt inte läsa.
Som väntat blev det Jay som vann titeln idolvinnare 2010. Det visste vi redan efter omgång nr ett i Idol att svenska ungdomsfansen bestämt sig för, så egentligen var gårdanens tävling bara en formsak.
I mina (och en hel massa fleras) ögon vann Minnah överlägset igår. Genom sitt framträdande med Gwen Stafani låten visade hon oss återigen att hon har en bred och härlig reportoar. Hon var bara så bäst igår. Jay var en blek kopia av sitt vanliga jag med en mycket nervös inledning. Like a prayer gör han mycket bra och det ska han ha all eloge för, men idolvinnare knappast. Vi kan väl tänka oss honom som hårdrockssångare i ett band men som ensam sångare kommer han aldrig att komma mycket längre än igår.
Mycket bättre än första låten gjorde han inte den sista vinnarlåten heller. Det blev ett tråkigt, långt, enformigt nummer. Minnahs framförande gjorde att man lyssnade och kunde uppskatta den för kvällen så prestigefyllda vinnarlåten. Vi får hoppas att man om en månad kan ge ut en cover med henne istället. Det är hon(och vi med) värd. En riktig Idol var hon igår och nerverna som hon så ofta själv pratar om var helt lagda på hyllan. Alla tre låtar hon framförde var scenmässigt, sångmässigt och uppförandemässigt perfekta.
Minnah hade helt juryn på sin sida med störst beröm för låt nr ett. Heja Minnah du är en Idol och jag önskar dig all lycka till med din karriär inom showbranschen. Ta för dig!
Personligen tror jag att vi om ett år endast kommer att få glädjen att lyssna på Minnah, Weise och Linnéa. Alla tre har visat sin storhet och har alla gudagåvan att kunna underhålla oss var och en med sin specialitet. Jag vill se mer av dem…
p.s. allt är min personliga uppfattning
TACK för att operationen i Paris gått bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar