Kort om mina senaste år.



tisdag 28 december 2010

Mellandagar och så!





Lite nya julbilder, som jag lovade!

Har varit dålig på att skriva de sista dagarna. Finns ingen riktig förklaring till det men igår var jag med Emelie och shoppade mest hela dagen och sedan fick vi besök av Lotta med barn. Sällan det blir med alla barnen numera och igår saknade vi bara Marcus. Har varit lite halvdålig sista tiden och lite hängig så jag antar att min inspiration har saknats.

Min pappa är nu tillbaka i Höör. Vi hade sådan tur att han kunde åka till Malmö med goda vänner och tillbaka med min bror. Hade inte kännts kul om han åkt tåg i synnerhet inte tillbaka på den stora resdagen med överfyllda tåg. Skulle han ha slagits för en sittplats vet vi inte hur det hade kunnat sluta. Emelie och Marcus har börjat med träning och på söndag börjar Lundaspelen i basket. Allt är nästa som vanligt förutam att vi har glädjen att ha Emelie hemma fram till den 7 januari då hon reser tillbaka till Barcelona (men det tänker vi inte på nu).

Önskar så att jag hade mer kraft och ork till att gå längre promenader. Jag blir helt anfådd bara jag går runt kvarterett numera. Har ingen kraft längre att puscha mig själv. Men det kommer säkert tillbaka när jag slutat med cellgiftet och så. I alla fall blev de så förra gången. Det tog några månader och så var konditionen och orken tillbaka. Snart nyår, januari, februari och sedan VÅR. Allting blir lättare när vi går mot ljusare tider och det ser jag fram mot. Avsluta min kur, operation och så vår, värme och sol. Sen blir det en kamp om att hämta krafter och planera min promenad till Santiago de Campostela. Antgligen blir det utan Emelie men det var mest en önskan att hon skulle gå med. Det hade känts tryggare men inget jag räknade med från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar