Kort om mina senaste år.



torsdag 9 december 2010

Uppskjuten behandling!

Denna kruka har jag haft i säket 20 år men varje år står jag och beundrar den.
den symboliserar julen för mig. Fågeln är så söt så jag kan gråta!

Har varit på läkarbesök idag. Vi bestämde att skjuta på min behadnling från måndag till torsdag. Det tycker jag känns skönt för jag kan ju inte gå vare sig i kylskåp eller frys under behanslingsdagarna. Inget barn är hemma mellan måndag och lördag så ingen kan hjälpa mig att ta fram maten. Det innebär två dagar med rumstemererad mat. Får ta fram vad jag behöver innan jag går iväg på torsdag. Men det ordnar sig. Kommer ändå bara längta efter att barnen kommer hem.
Varför vi bestämde att vi skulle skjuta på det beror mest på att vi ska vänta på operationsbesked från Paris. Om man skall operera snabbt kan man inte ta Avastin innan. Det måste gå tre veckor först. Så det innebär att jag kan säga ja till omedelbar operation om det mot förmodan skulle gå så snabbt (vilket jag ju klart hoppas på). Om man så skulle säga självaste julafton hade jag sagt ja till operation. Vi ska även ta ett nytt prov på mina markörer (eller hur man uttrycker detta). Är så nervös för att om jag inte har ett nytt värde  blir det uppskjutet två veckor till innan man kan ta upp mig till diskussion i deras konferens. Tar provet imorgon och så  faxar jag ner det till Frankrike.
Imorgon ska jag röntga min lilltå. JA, jag vet det är mesigt men det gör så ooonnnt. Vare sig jag sitter, står eller går. Det är inte så att det blir något bättre heller, det gör mer och mer ont för varje dag som går. Något mystiskt är det. Men imorgon får vi veta vad det är. Tänk att det kan gå så fort att få en tå röntgad. Men om man får cancer kan det ta flera år innan man kommer under behandling!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar