Kort om mina senaste år.



söndag 12 december 2010

Tredje söndagen i advent redan. Nu har halva veckans nya väntetid gått och om tre dagar till vi kan ringa till Paris. Fast jag är lite rädd att professorn inte kommer vara i Paris på tisdag vilket kommer i så fall att fördröja svaret ytterligare. Har hört han ska vara bortrest. Hoppas innerligen att han hunnit tillbaka och kan ta med mitt ärende på tisdag. Det är extremt jobbigt att tänka sig att det skulle kunna bli ytterligare en veckas väntan. Så, nu försöker jag att inte tänka på det.

Var i Helsingborg och såg Marcus spela två basketmatcher. Det är så kul att se att han går framåt hela tiden. Men framför allt att han tycker att det är så kul. Sedan de haft helgsamlingar med Skånelaget har han fått en nytändning och det märks tydligt i hans spel.

Ibland när man tänker efter hur olika människor tänker kan det skrämma mig. Men egentligen skrämmer det mig ännu mera att vi aldrig stannar upp och försöker se till hur den andra personen tänkte när han agerade på ett helt annorlunda sätt än man förväntade sig. Jag blir både arg och besviken när man bara kör över personer utan att ifrågasatt sitt eget agerande eller tänkt till om det verkligen är korrekt det man gör. Visst, det har tagit mig många år att inse det och jag kan inte alltid se det bakomvarande men jag försöker och jag vet att jag kan det mycket bättre idag. Men det är klart jag måste prata eller tänka igenom det först innan jag kan se hur den andra personen tänkt och först då agera. Jag lovar att jag ska göra allt för att bli ännu bättre på det för jag är övertygad om att jag då kommer få mycket mer utbyte av personliga kontakter då.

TACK alla förstående människor som tar sig tid att lyssna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar