Kort om mina senaste år.



torsdag 30 december 2010

Så kan det gå!


Denna tomte är äldre än vad jag är och så klart har jag ärvt den från mina föräldrar.

Har fått för mig att jag är så trött på dagarna att jag borde sova alldeles utmärkt på natten. Med detta resonomang avstod jag från att ta mina insomningstabletter igår kväll. Detta resulterat i att jag är helt färdig idag. Dessutom har jag en abstinenshuvudvärk som gör att det dunkar i huvudet varje gång jag rör det. Undrar hur många dagar man har abstinens? Men jag tror inte det är så farligt fr de är inte så starka. Men det är inte kul eftersom en nära vän med familj kommer på besök ikväll (hon bor normalt i Kalmar så vi ses inte så ofta). Hoppas jag kan hålla huvudet stilla, så blir det säkert jättetrevligt ändå.
Var i Limhamn idag. Skulle ta prover inför måndagens behandling, handla mat till imorgon kväll och gå till tandläkaren som också ligger där. Det var fullständigt kaos. Bilar, bussar, cyklar och gående i en enda salig blandling irrandes omkring på gatorna och orsakade oreda med allt (förstår inte varför inte gångtrafikanter kan hålla sig till trottoaren). Jag försökte ta bakgatorna och hamnade bara helt stillastående på en annan gata med  pensionärer som skulle över gatan med sin rullatorer. Nu är det ju inget fel i det i sig men de riskerar verkligen livet. Att vara bilist är verkligen inte kul med tanke på alla ”icke skyddade” trafikanter som inte är rädda för döden. Jag tänker undvika flera besök där tills snön smält bort. Fast antagligen har jag glömt bort det till nästa gång jag behöver åka dit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar