Kort om mina senaste år.



lördag 18 december 2010

Vilket trafikkaos i Skåne!

Dotter nummer två hemkommen. Hon blev fast på tåget från Stockholm i Lund! Två timmar fick vi vänta på att det skulle ta dem att komma sig till Malmö. Tänk om deras trafikinformation fungerat. Då hade jag kunnat hämta henne med bilen istället och varit hemma en timme innan. Men det viktigaste: Hon är hemma och har haft två fantastiska veckor i Stockholm och på SVT och SVR. Hon har bara en massa nya intryck och underbara minnen med sig hem.

Klart kom vi inte iväg till Tivoli med alla dessa inställda och försenade tåg vet man aldrig om vi kommit vare sig dit eller hem. I nu i efterhand kan jag säga att jag var glad för det. Men jag kommer sakna Tivoli i år, det är lite speciellt att åka dit. Men det kommer nog inte finnas andra eller bättre tillfällen till det. Vi får se...

Dotter nummer ett sitter just nu på extra insatt buss hem över bron. För en gång skull var planet mer eller mindre i tid. Men det var kanske inte heller så konstigt. Så många flyg som varit inställda från alla länder hit och dit de senaste dagarna kan man kanske lättare hinna med att få landnings tillstånd från Barcelona som än så länge i år inte fått någon snö. Tågen har varit inställda hela eftermiddagen så bussar har blivit inkallade och började gå  från Kastrup först efter kl 19.00 ikväll. Så hon har tur som kom med en buss för jag kan tänka mig att det varit slagsmål om platserna. Nu ska hon komma till Hyllie om 45 minuter och då hoppas jag att jag hittar henne. Har inte varit och sett hur det ser ut med Citytunneln och runt omkring där men vi får pratas vid och lotsa varandra till oss. Det klarar säkert mor och dotter.

Sen kommer det kännas underbart att ha mina döttrar i Malmö för några veckor framöver. Och så hoppas jag på besked från Paris i veckan som kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar