Kort om mina senaste år.



fredag 17 december 2010

Imorgon kommer båda flickorna, hurra!


Visst är det en stor och tjusig snögubbe vi fått på vår gård!
Dock har inget av mina barn varit involverad i den.

Som jag längtat och saknat alla mina barn denna vecka. Så tooommmt utan dem. Ingen att småprata med och ingen att småbråka med :-) Men imorgon kommer först Erika hem med tåget från Stockholm ca 13.30 och om vi har tur landar Emelie kl 19.00 på Kastrup. Men kan ana att hon blir en del försenad. Vi tänkte åka över till Tivoli och insupa lite julstämning innan vi hämtar henne men tågen till Köpenhamn har varit mycket inställda så vi får se om vi kan ta oss över vilket vi verkligen får hoppas för det är så mysigt att gå där några timmar.

Andra behandlingsdagen idag. Hade svårt att somna efter all kortison igår så jag har varit rätt så trött idag. Var med Marcus hos läkare och det tog nästan två timmar i morse. Han har klart fått tillbaka sin astma. Både den vi inte vet varför han har haft och ansträngningsastman. Så det blir en del medeicinering igen. Det är mest synd om honom att han skall behöva dras med detta också. Men i vår familj har ju alla tre fått en släng av lite av varje vad gäller allergier och astma så vi har rätt bra koll på det. Hoppas bara inte det är kvalster och djurallergi han har fått för jag vill inte göra mig av med Selma nu. Nu får vi bara kolla upp om han måste ha ett intyg när han spelar SM och så. Det krävs från en viss nivå men jag har inte koll på vilken. Även om man nu inom RF, Riksidrottsförbundet kommit fram till att det inte är någon vits för "vanliga" personer att ta dessa mediciner för det ger ingen fördel för dem. Däremot gör de att astmapersoner kan spela på lika villkor så det måste verkligen förändras,hög tid för vi lever ju på 2010 talet.

Några dagar till så försvinner mitt illamående och det värsta av köldkänsligheten. Det är riktigt besvärligt med den nu när vi har sån kyla, en "riktigt våt" kyla har vi fårr dessa dagar. Men jag klagar inte på det för jag tycker snön gör att det lyser upp vår tillvaro och känns så juligt, det gillar jag. Jag hoppas den stannar här i Skåne till efter jul. Sen kan den gott försvinna för då vill vi ha vår.

Längtar, längtar så till imorgon och är så glad att jag blivit bortbjuden på middag ikväll. Trevlig kväll med trevligt sällskap piggar alltid upp mig.

TACK mina barn för all glädje ni ger mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar