Kort om mina senaste år.



torsdag 2 december 2010

Som jag sovit...

Lite julfint!
Som jag sovit. Jag vet att man blir trött av cancer och behandlingar. Jag vet också att man inte kan sova sig pigg för konstigt nog blir man bara tröttare och tröttare när man sover. Men jag tror ändå att jag behövde all sömn och att jag imorgon kommer vakna mer utvilad och med mycket mer energi. Idag har jag varit orkeslös och utan något driv. Men som jag sa igår, jag behöver vila kropp och knopp och inte tänka så mycket.

Har i alla fall kommit iväg till affären och fått hem lite mat fast man varnar och ber bilister att stanna hemma så mycket det bara går. Men vi hade slut på så gott som allt här så lite mat var jag tvungen att handla. Tvätten är snart också klar. Marcus skall på Skånelagsläger imorgon och behöver alla sina träningskläder till då. Så det är också klart. Bara till att packa ner nu. Han ska vara i Kristianstad fredag till söndag och bara spela basket. Det är nog det bästa han vet och han älskar att vara på läger. De är fem stycken killar från Malmö som skall samåka och som tur är har vi två föräldrar med stora bilar som kan köra alla. Annars hade vi fått åka med två bilar upp och två bilar hem.

Selma vill leka!
Hörom dagen lekte jag med Selma så tufft att jag drämde min egen fot i väggen och jag tror faktiskt att jag bröt lilltån. Det gör mer och mer ont för varje dag och jag haltar mer och mer. Så gnälligt men det gör otroligt ont. Har försökt göra ett mindre litet paket av de två minsta tårna nu och det känns lite bättre. Vad jag känner till kan man inte göra något åt detta så det är bara att vänta ut tiden tills det går över. Att vänta är numera en av mina specialitéer så det ska väl inte bli något problem.

Snö, snö och åter snö. Vi har helt vitt ute och det är så fantastiskt att man riktigt önskar att julen varit här nu. Man jag tycker synd om alla stackars resenärer som inte kommer någon vart just nu med vare sig tåg eller flyg. Så sårbara vi är. Men om jag förstår det rätt kommer det avta med snöfallen imorgon. Men kallt skall vi fortsätta att ha så vi får säkert behålla det ett tag till.

TACK för all vila och sömn jag fått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar