Kort om mina senaste år.



tisdag 24 maj 2011

4:e behandlingen

Nu är nummer fyra av sex behandlingar nästan klara. Har en pump med mig hem kopplad till port-a cathen som ska sitta där i 44 timmar. Blir befriad vid ett-tiden på torsdag. Man känner sig alltid mer låst även om jag lärt mig att sätta pumpen i byxlinningen och inte bry mig om när folk tittar lite misstänkt på en. Jag bryr mig helt enkelt inte längre om det.

Mår ok idag. Får fortfarande halv dos av Eloxatinet och nu tror jag att jag börjat vänja mig vilket innebär att man succesivt kommer höja gång fem och sex. Men å andra sidan eftersom primär tumören ändå reagerat kanske man inte behöver det. Den 28 juni blir min sista gång för denna omgång. Ska ha tre veckors uppehål nu. Jippi! Fast samtidigt är det så positivt att det finns. Tänk så många som blivit räddade pga dessa knepiga gifter. 80% av all cancer botas vi från idag, det är fantastiskt. Det ska vi inte glömma vi som får det, i synnerhet inte jag.

Har fått ett brev från Försäkringskassan att de vill ha kompletteringar på pappar jag redan skickat till dem. Vad gör de med dem? Tappar i runda arkivet? Hur bevisar man att de fått dem redan? Men jag får bita ihop ta kopior på kopior och skicka allt de ber om igen. Sen är det bara till att hålla tummarna att de får allt och att det blir återbetalt allt jag skickar in.

TACK för att man forskat fram alla cellgifter till oss cancerpatienter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar