Kort om mina senaste år.



söndag 15 maj 2011

Så var vi hemma igen

Vi har haft en supermysig helg i Ullared. Det är ju klart inte så mysigt att gå på Gekå´s men det är så skönt att kunna handla billigare och sedan har man det hemma (om man har plats för det). Man ska klart akta sig för att köpa sånt man inte behöver och tänka efter innan man stoppar varan i vagnen. Vi var inne i storaffören både på lördag och söndag. I och med det så kunde vi handla lite kläder, gå hem och prova och byta det som inte passade. Suveränt! Och skulle det vara något man själv missat har man alltid någon av de andra som hittat det och då är det bara att handla det på söndag. För min del blev det mest studentprylar och lite kläder. Hittade två par byxor med resår i midjan. Det enda som känns bekvämt för mig just nu med tanke på att det annars skaver i såret eller trycker obehagligt på magen. Sen slank det i farten ner några T-shirt som bara var ett måste till. Lite födelsedagspresenter till barnen (både Erika och Marcus fyller år i slutet av maj) och lite smått vid sidan av som de behöver.

Lite ledsen var jag idag för jag inte kunde se Marcus första Skånelagsmatch mot ett Skånelag med spelare födda ett till två år tidigare än honom. De hade lett hela matchen ända till slutet och förlorade bara med 10 poäng. Mycket bra och han sa alla spelat mycket bra. Till helgen bär det iväg för honom till Jönköping där han spelar Nordic Federation Cup med samma lag.

Tyckte det var rätt påfrestande att köra hela vägen upp och ner till Ullared. Det var värre igår än idag men jag pausade ofta och det var helt klart värt priset. En supermysig stuga som min väninna hyrt mitt ute på landet vid en liten, liten insjö. Stället heter Ullared Paradis och det kändes som vi kommit dit. Stugan och omgivningen fick mig till att må så mycket bättre och det var som balsam för själen. Hela resan var värd sitt pris och mycket mer. Nu ska jag vila mig och imorgon kommer jag må mycket bättre (mindre spänd från körningen).

Tabletterna för halsbrännan jag haft är fortfarande magiskt för mig. Att jag inte kunnat förstå att jag skulle ha dessa tidigare begriper jag inte. Nåväl, det gör inget nu för nu tar jag dem varje dag och mår klart bättre av dem. Så glad är jag för dem.

TACK alla ni som gjorde dessa dagar till en minnevärd helg och jag ser fram mot nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar