Kort om mina senaste år.



måndag 2 maj 2011

Såklart, såklart

Jo, jag hade önskat att jag fick veta och på något litet minimalt sätt hoppats på att jag skulle få veta vad man diskuterade idag. Känns lite konstigt att det är mig de pratar om men jag vet inget. Är detta verkligen så här vi vill att det skall fungera. Envis som jag är kommer jag klart ringa sköterskan på avdelningen och fråga om hon vet något vilket jag mycket väl vet att hon inte får svara på. Men kanske kan min läkare ringa mig tillbaka imorgon. Har klart inte fått någon ny tid vilket jag kommer be om. Men inte kan jag vänta ända fram till den 12 maj för att få svar. Jag behöver inte veta allt bara om det finns någon mera spridning som gör att man inte vill operera mig vidare. Fy, vad jobbigt det är att hela tiden vänta på nästa steg och nästa steg och nästa steg.

Har rört mig lite mera idag men så fort jag tar i kommer smärtan tillbaka och påminner mig om att hålla mig stil. Bestämde mig för att på onsdag ska jag ta en bra bok och bara ligga på soffan och läsa. Tror att min kropp kan må bra av det. Men sen är det bra, sen måste vi ut och röra på oss. Sätta igång att fylla dagarna med uppgifter att fullborda. Dags att klarna hjärnan med lite mer och lite mer hjärngympa. Idag har mitt huvud varit tungt och och jag har haft svårt att tänka. Men i det stora hela har jag lyckats få pusselbitarna någorlunda på plats ändå.

TACK för att vi har varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar