Kort om mina senaste år.



måndag 23 maj 2011

Nytt, nytt och åter nytt

Idag hade "mitt team" möte om mig igen. Nu har jag fått annan information igen. Nu har orosmolnen kommit halvt tillbaka. Nu ville man vänta på att sätta upp operationstid igen. Jag hoppas verkligen att jag fått min kirurg att ändå sätta mig på listan för operation i början på augusti. Man ville vänta igen till man såg röntgen. Jag tycker man kan sätta upp mig i kön ändå. Om jag sedan inte kan  den tiden p g a man nu igen pratar om att lungan skall opereras först, så är det ju bara att skjuta upp den till det är dags. Jag blir bara snurrig av allt velande hit och dit. Varför ska det vara så komplicerat. Sätt upp mig i kön och gör operationen, hur svårt kan det vara!

Blev mycket imponerad för kirurgen måste ringt mig ganska så direkt efter mötet. Det är jag glad för men det kändes ändå lite deprimerande. Har dock ett löfte från honom att det SKA bli operation av både ändtarm och lungan. Man ska bara avvakta bilderna. Varför har man inte gjort detta tidigare? Det begriper jag inte. Varför använder man sig inte av bilderna tagna i Paris och jämför med dem. Tusen frågor har dykt upp igen. Orkar knappt ta del av detta mera. Blev garanterad att jag ändå skulle bli uppsatt för operation i början på augusti men med vetskapen att det kanske skulle bli lingan som först skall behandlas. Väntetiden skulle vara två-tre veckor i så fall och operation av ändtarm skulle då kunna skjutas uppp två till tre månader, behövdes först en återhämtningsperiod.

Fick även veta att PET röntgen visade utslag på urinblåsan. Man tror det är något bråck och inget som kommer påverkas av cancern men jag ska nu bli skickad på cystoskopi (tror jag det heter). Man tror det kan vara blåsdivertikel men vill vara på den säkra sidan. Inget konstigt med det.

Vägrar tänka annat än att detta ska gå bra men förstår att det är vänta på ny röntgen som gäller för fortsatt behandling men att det verkligen skall bli av om inte tumörerna bestämt sig för att djävlas med mig för var är garantin för att de inte hinner öka i storlek under all väntetid? Så snacka om Berg och dalbana effekt. Nu ska jag vara positiv och glädjas åt att jag ingår i de 2-3% som faktiskt har tumör som försvunnit. Detta kanske kan ske även med lungan eftersom cellgiftet ger så bra effekt på mig.

TACK för att jag slapp vänta mer än nödvändigt på svaret på fortsatt behandling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar