Kort om mina senaste år.



måndag 9 maj 2011

När jag läste denna blogg: http://olalindholm.blogspot.com/2011/05/hej-pa-er.html?spref=fb fick jag med en gång väldigt mycket blandade känslor. Hur kan en tidning så förändra en annan människas liv? Hur kan någon över huvud taget vara så elak mot någon? Räcker det inte med alla andra hemskheter vi har här i världen utan man måste så radikalt förstöra en annan människas liv? I det här fallet har det inte att göra med om man är skyldig eller inte, det är rena trakasserierna. Det borde inte bara straffläggas man borde ta ifrån dem sina arbeten. Eller man borde förbjuda att de fick fortsätta som journalister. Om man hade satt upp regler för detta från början hade säkert inget vågat göra det. Jag menar inte att man ska ge tillbaka med samma mynt. Helt enkelt bara att vi fick en lag som förjöd personliga angrepp av denna kaliber. Jag hoppas att det kommer ordna sig på bästa sätt och att Ola kan fortsätta jobba med det han brinner så för, vilket han gör mycket bra. Vi behöver dessa personer.

Det underbara vädret vi har just nu får mig att längta till en sommar jag kan njuta av. En sommar jag kan vara i solen, som jag älskar. En sommar jag inte behöver tänka på att alla cellgifter eller medicin jag får gör mig helt konstig. Jag är fortfarande lite rädd för solcremer för även de kan ge utslag och torka ut huden. Visst är jag ute och njuter men det blir mest i skuggan och det är inte lika varmt ännu och inte alls lika behaglit. Men det är klart jag kan sätta mig i solen framåt kvällen när det inte är lika stor fara för UV strålarna.

TACK för att vi lär oss något nytt varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar