Kort om mina senaste år.



tisdag 17 maj 2011

Vad hände!

För två år sedan dog min mamma. Hon hade cancer i hela kroppen. Det började med bukspottscancer. Det konstiga är att hon garanterat sökt hjälp hos sin vanliga läkare. För vad vet vi inte idag. Men nog blev vi konfunderade när vi gick igenom hennes fickor och väskor. Vi hittade tabletter som tyder på att man tagit henne för nervös. Min mamma som var lugnet själv! Dessutom har jag bara en gång i hela mitt liv hört henne beklaga sig för krämpor. Det var hösten innan vi visste hon var sjuk. Hon var irriterad för hon såg så dåligt. Kan ni tänka er. Hon hade en kropp full med cancer men hennes största problem var att hon inte såg så bra. Det måste varit fruktansvärt. Hon älsade att läsa. Jag gav henne en CD spelare som hon kunde lyssna på böcker och naturligtvis några ljudböcker med. Sedan lånade vi flera på biblioteket. Hon blev glad åt den och  kunde finna lite tröst när hon hade ont. Nyårsafton ordnade hon själv (med hjälp klart av min pappa), i februari fick hon veta att hon hade cancer. Hon kunde knapprt gå eller sitta. En svulst i ryggen var det som fick läkaren att vakna. Några månader senare dog hon den värsta död man kan tänka sig. Bukspottscancer är förfärlig. Åter igen en felbehandling från läkarna. Vi borde undersökt allt från början och pratat med henne om det, men idag är det inget att göra åt det. Jag tänker en del på vad som gick fel i hennes fall men vi kommer aldrig få svar.

TACK mamma för allt du gjort för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar