Kort om mina senaste år.



onsdag 25 maj 2011

Försäkringskassan på gott och ont.

Idag har bara varit en tröttsam dag. Gifterna tar på hela kroppen och ögonen är grusiga. Ögon och så en tröttsam huvudvärk är återkommande varje gång. Kortisonet gör mig pigg och det blir svårare att sova de första dagarna. Men det brukar bli bättre efter någon veckas tid. Sen blir det succesivt bättre fram till nästa behandling. Bara två kvar innan "sommaruppehållet".

Försäkringskassan fick min förlängning på läkarintyg några dagar för sent. Försökte ringa och ringa till min handläggare. Helt hopplöst för även om jag lämnade meddelande på telefonsvararen och bad henne ringa mig flera gånger hörde jag inte av henne. Enkelspårigt tycker jag. I vilket fall så resulterade det hela i att jag inte fick hel månadsutbetalning denna månad. Jag är ensamstående så gissa om det påverkar min ekonomi fram till nästa månad. Hur vill de vi ska klara oss när vi redan från början får vår lön halverad.

TACK för att allt positivt här finns i vår värld!

1 kommentar:

  1. Karin jag beundrar dig som klarar dom starka
    celgifter så lång tid
    jag äter just nu antibiotika för lovmoder inflamation och har många besvär som metall
    smak i munnen,yrsel,kan inte ens jämföra med
    dina
    Försäkringskassan jävlas med många,jag fick jobba bara 8veckor efter min stora operation
    och dessutom helltid,det tyckte even min kirurg
    ingen epati för oss sjuka
    skickar link till en tjej med samma coloncancer
    som vi har och det är fantastisk att en till vill dela med sig
    http://www.lenaevald.metaforen.se/
    /Marie

    SvaraRadera