Kort om mina senaste år.



söndag 28 november 2010

Advent!




I natt sov jag hela natten utan att bli väckt allt för tidigt. Så underbart. Det var ett antal nätter sedan jag har kunnat sova. Ska passa på att lägga mig tidigt ikväll med. Imorgon är det dags för cellgifts behandling nr fyra i denna omgång. Så får vi se om jag skall ha flera nu och hur många gånger till i så fall. Antar att det beror på hur jag svarat på behandlingen. Skall ge bilderna till min läkare så hon kan se dem och så hoppas jag att jag kan prata med henne snabbt imorgon och få svar på de prover som professorn vill ha. Det märks inte på mig som om det var ett lite längre tag sedan jag fick behandling senast men det kanske inte går så fort. Men jag hoppas jag inte kommer bli allt för trött av den för jag skall tyvärr bort imorgon kväll. Jag gillar inte att bli uppbokad på behandlingsdagar men man kan ju inte bestämma över allt själv. Naturligtvis kan man ju alltid tacka nej, men vissa saker gör man bara ändå.
Imorgon ska jag även försöka hinna med att ringa Norweigan för att få pengarna tillbaka från att planet blev inställt i torsdags kväll och prata med jusristen om att söka Second opinon ersättning i efterhand från Försäkringsbolaget. Hoppas att jag orkar med detta. Vet att behandlingen gör mig ordentligt trött men jag lärde mig förra gången att det kan vara mycket positivt att sova mig igenom en bra bit av tiden så kan man sova bättre under natten och förhoppningsvis på det sättet ha mera ork på dagen.
Har varit en kortare stund på julskyltsöndagen och avslutade turen med ett besök på La Roche. Det är en mycket trevlig tapas restaurang. Fast den heter La Roche är den spansk. Namnet kan jag tänka mig att den fått på grund av att gatan den ligger på heter Larochegatan. I alla fall var allt underbart gott och vi hade det jättemysigt. Goda vänner är det alltid trevligt att träffa.
TACK för denna trevliga dag och all julstämning den har gett mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar