Kort om mina senaste år.



söndag 14 november 2010

Drömmar!

Nu längtar jag till sol och värme.

Ibland kan drömmar vara så verkliga. Emellanåt drömmer jag väldigt mycket och känner starkt av dem när jag vaknar. Oftast försviner dem så fort jag vaknat. Jag kan inte låta bli att tänka på det man alltid sa förr att alla drömmar betyder något och vill säga en något. Men om jag inte har helt fel menar man idag att det inte är på det viset. Jag föredrar att tänka att våra drömmar speglar vårt undermedvetna och har ett budskap. Men hur jag än försöker kan jag inte hitta vad denna drömmen vill säga mig:
Vi sitter på ett flygplan och är på väg någonstans, vart var nog inte så viktigt. Av någon anledning måste alla passagerare kliva av planet och sätta sig på ett buss/bil liknande transportmedel. Efter ett tag förstår jag att flyget inte är i luften utan vi transporterar oss  längst med marken i snabb takt. Rätt var det är skall alla passagerare sätta sig i en rullstol och åka nerför en rulltrappa en och en. Inte nog med det, det skall gå lika fort som när vi åker flyget och vi är beräknade att nå fram till slutstationen samma tid. Sedan är resten mer diffust och jag vaknar till att jag tycker det är en så besynnerlig dröm. Det var ingen obehaglig dröm. Kändes bara som den ville säga mig något fast jag inte kan hitta budskapet.
Min mormor brukade drömma sanndrömmar sägs det. Hon drömde alltid samma dröm och då visste hon att någon i släkten skulle dö. Så ringde hon sina barn och frågade om allt var ok. Sedan gick det någon vecka när alla syskonen var nervösa tills någon ”gammal släkting” dog. Med tanke på att min mamma hade över 50 kusiner kan ni förstå att det inte var så konstigt om någon avlägsen släkting dog oavsett om hon drömde denna dröm eller inte.
Jag har haft en sanndröm själv som jag blev skrämd av. Jag hade broderat en korsstygnsduk som gick i en cirkel och skulle då naturligtvis mötas exakt i slutet av ringen. Jag hade gjort fel på ett stygn och blev så arg att jag kastade duken in i en skrubb och ville aldrig mera se den. En vecka senare drömde jag var felet var och tog fram duken igen och mycket riktigt hittade jag felet precis där jag drömt att det var. Jag tog upp några stygn och sydde klart, hur enkelt som helst. Tänk om vi alltid kunde göra så. Tyvärr har det aldrig inträffat igen.
Idag är det söndag och en massa basketmatcher att titta på för min del. Jag tycker det är kul och mycket socialt att stå i vår kiosk under seniormatcherna så det kommer jag göra så mycket jag orkar idag. Känner mig lite vimsig i huvudet och skakig i kroppen men jag hoppas det skall gå bra. Kommer dock gå hem mellan dam och herrmatch och vila lite så jag inte blir så trött som sist.

TACK för alla våra fina drömmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar