Kort om mina senaste år.



tisdag 16 november 2010

Paris blir det...

Min "lilla" Barcelonatjej!

Nu har mitt läkarbesök resulterat i att jag åker till Paris med min läkares godtyckande. Vi hoppas att det skall bli operation och att inte några problem dyker upp. Göteborg gör ingen operation på mig. De kan erbjuda mig ett nytt alternativ som kallas Yttrium. Har dock inte hunnit kolla vad detta är men om jag förstår det rätt är det ett ämne man stålbehandlas med. Man ger en stålbehandling runt levern som om jag förstår det rätt är en punktbehandling och så skall inte resten av kroppen ta skada som vid cellgiftsbehandling. När eller om metastaserna minskar går man in och plockar bort dem man kan. Allting låter bra utom att det inte är ett botande alternativ. Vi provar därför med Paris först och hoppas att professor Rene Adam kan operera mig. Den 25 vet vi! Nu börjar ansökningsförfarandet. Först för en "second opinion" och sedan om allt går bra för operationen. Nu skall det tas prover som skall med och så får jag gå igenom min journal. Jag har glömt bort mycket av de senaste 1½ åren.

Min "Barcelonatjej" har hemlängtan och det är ju inte kul men desto trevligare att hon kommer hem under helgen. Så den 26 får jag se henne här några dagar, jippi. Jag saknar henne enormt, men jag är också oerhört stolt över henne att hon klarar sig så bra som hon gör med skola, engelska och spanska om vartannat och basketlag och baksetkompisar, ja en massa att hänga med. Inte lätt när man kommer direkt hemmifrån en mamma som älskar att skämma bort sina barn med att hjälpa dem med allt hon kan (men det gör jag så gärna).

Jag har varit enormt nervös för att något skulle gå galet och ansträngingen börjar kännas. Jag har en dunkande huvudvärk och vill bara sova fram till den 25 och vakna upp till att få ett besked om att det snart blir operation. Imorgon blir det att kontakta jurist och göra ansökningar.

TACK Lotta för du var med mig som ett enormt stöd idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar