Kort om mina senaste år.



lördag 20 november 2010

En lugn dag.

Selma och Emelie
Nyss hemkommen från två timmars promenad runt Limhamnsfältet och hundrastplatsen. Selma var så otroligt tacksam att äntligen få springa av sig. Såg ut som hon kom och tackade mig varanan minut. Selma är ju som jag tidigare skrivit Malmös sämst uppfostrade hund. Men inte idag, hon var ett mönsterexemplar på hur man skall uppföra sig. Kanske hon redan kommit ur puberteten och börjat  mogna, (fast jag tror det är att jag har varit ordentligt sträng mot henne den sista veckan). Vi är helt slut både jag och hon, men såååå skönt att äntligen kunna röra på sig. Det är helt vindstilla ute och det var det som gjorde att ja kunde vara ute så länge. Hoppas det håller i sig några dagar, men som bekant är Skåne är en blåshåla, normalt blåser här alltid och det är svårt att som i min situation att klä sig mot. Normalt sett är det ju inga problem.
Så här glad är Emelie för sin farmor.

Nu ska jag äta, höra om jag kan prata med emelie på skype och sedan bara vila med en bra bok, om jag kan konsentrera mig så ska vi gå bort på middag ikväll. Det ska bli riktigt kul. Behöver hitta saker som kan distrahera mig så att tiden går och det blir torsdag.
Imorgon är det åter igen basketmatcher, tre på raken och någon måste stå i den sociala kiosken.
TACK för en underbar promenad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar