Kort om mina senaste år.



söndag 7 november 2010

Grattis Malmö FF



STORT GRATTIS MFF
100 års jubileum för klubben och ett SM Guld samma år – Fantastiskt. Men det är inte det bästa i mitt sätt att se det. Det är hur de gjorde det och med alla dessa fantastiskt unga, trevliga killar i laget. Ett stort grattis till er alla – ingen har jobbat för det bättre än ni. Er spelstil har gjort det roligt att titta på MFF igen. Annars är mitt favoritlag Barca, såklart! Men kanske det är de spanska influenserna från andra tränaren som är lite bidragande till att det blir en så kul och fartfylld fotboll.
Imorgon hoppas jag att min läkare ringer mig och säger att Göteborgs sjukhus kommer att operera mig. Så fantastiskt det hade låtit i mina öron. Jag vet ju inte säkert att hon har ett besked det var bara sköterskan som sa att hon skrivit i min journal att hon hade ett besked att ge mig. Med tanke på all tid man bara väntat och väntar så kanske hon inte vill säga något i telefonen (fast det hoppas jag verkligen inte) utan att jag blir tvungen att vänta till min läkartid den 19 istället. Det är tur att det hänt så mycket trevligt i helgen, annars hade dessa ovissa dagar känts som ett helt år. Jag vill att hon ringer mig för jag vill ha min journal. Mitt dåliga minne gör att jag inte kommer ihåg när allt hände och när jag började eller slutade med cellgifterna eller när jag fick olika besked osv. Om jag har min journal kan jag läsa där om allt och kanske gå lite tillbaka och kanske dyker vissa minnesbilder upp, det är min förhoppning. Det är så många som frågar mig om saker tillbaka under åren som gått och jag kan bara svara lite luddigt. Med allt  svart på vitt kan jag ge ett mer klart svar. Fast det är nog mer för mig själv än för att svara andra. I vilket fall vill jag ha min journal.
Jag är så gammal nu att jag tycker det är kul att hitta olika anledningar att fira. Det spelar inte så stor roll vad det är,  bara man ser det glada i det. Men att göra en vanlig dag till en fest och tycka att det är ok att bara fira att Marcus fått moppe körkort eller att Erika fick VG på ett tufft prov eller att Emelie kommer hem till oss från Barcelona blir på mitt sätt värt att festa till det på. Jag tycker allt är lika mycket värt att uppmärksamma.
När vi började införa Halloween här i Sverige för ca femton år sedan var jag den första att bjuda på fest. Bara för det var kul att göra något nytt. Alla var utklädda såväl stora som små, barn som vuxna. Det var spöken, häxor, Dracula och jag vet inte vad alla hade kommit på att klä ut sig till. Själv sydde jag en cape till mig och en till min före detta man. Vi spökade sedan ut oss till häxa och Mr Dracula (går det ihop?) Vi var jättefina.  Vi åt pumpa soppa till förrätt och fortsatta med pumpa bröd och pumpa kärnor i sallad osv. Och så förstås en stor ”skräcktårta” till efterrätt. Vi gjorde en ”rälig häxdryck” till fördrink med special is och serverade det ur en pumpa. Ja, ni förstår vad vi bredda på. Hela kvällen gick i halloween tecken och huset var ”utspökat”. Det var kul. Ingen av oss hade tidigare varit på en liknande fest. Igår var vi på 20-års fest med lite halloween. Värdinnan och födelsebarnet hade gjort fantastiskt supergoda halloween muffins. Ingen av oss var utklädda men lika trevligt hade vi för det. Nu ser vi fram till nästa högtid som måste bli första advent, vilket är min favorithelg på hela året.

TACK alla MFF spelare för den fina fotboll ni gett oss i Malmö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar